GREPS Portails : www - étudiants - personnels GREPS

Vous êtes ici : Accueil > Actualités > Post-doc en psychologie sociale (Allemagne, Australie)

Actualité du 19 janvier 2015 au 15 février 2015

Post-doc en psychologie sociale (Allemagne, Australie)

2 postdoctoral positions on social psychology (Bremen International Graduate School of Social Sciences), (deadline, 15/02/2015) Mobilité doctorale Australie (deadline, 19/01/2015)

Dear Colleagues,
The Bremen International Graduate School of Social Sciences (BIGSSS) offers two Postdoctoral positions. I would like to draw your attention in particular to the Thematic Field 'Changing Lives in Changing Socio-Cultural Contexts'. Applications from all areas of Social Psychology are most welcome. Please, forward the ad below to all potentially interested candidates.
Thanks very much,
Uli Kühnen

The Bremen International Graduate School of Social Sciences (BIGSSS) invites applications to two Postdoctoral positions. BIGSSS is an inter-university institute of the University of Bremen and Jacobs University Bremen and is funded by the German Excellence Initiative. The program provides close supervision of dissertation work within a demand-tailored education and research framework. Fellows are expected to choose Bremen as their place of residence. BIGSSS is part of an international network of highly acknowledged graduate programs. It supports its doctoral and postdoctoral fellows in achieving early scientific independence and provides funds for the conduct, presentation, and publishing of their research. The language of instruction is English.

2 Postdoctoral Positions

We seek candidates pursuing English-language publication projects based either on their dissertations or new research. Postdoctoral positions are paid in line with TVL E13 and may be taken up for a period between 6 and 24 months. The competition is open to candidates who have received a doctorate in political science, sociology, psychology, or related social science disciplines within the last three years. Applicants need to have graduated prior to commencing their postdoctoral stay.

More information as well as lists of required application materials can be found at http://www.bigsss-bremen.de . For additional inquiries, please check the online FAQ and feel free to contact our admissions officer at mailto:admissions-officer@bigsss-bremen.de .

The positions will start on September 1, 2015. BIGSSS strives to increase the share of women in the university and hence also strongly encourages women to apply. Applicants with disabilities who are equally qualified will be favored. Applications must be submitted online under “Admissions” at
http://www.bigsss-bremen.de until February 15, 2015

L’Ambassade de France en Australie propose un programme d’aide à la mobilité de jeunes-chercheurs (Doctorants, Post-Doctorants, jeunes-chercheurs) entre la France et l’Australie. Ce programme a pour objectif de faciliter et d’aider à développer des collaborations de recherche entre les deux pays. Il concerne uniquement la prise en charge des billets d’avion aller-retour.*Départ possible vers l’Australie à partir de la mi-mars 2015.*

Le formulaire de candidature (http://www.ambafrance-au.org/Programme-mobilite-scientifique-6158) complet (document scanné) doit être transmis au plus tard le *19 janvier 2015.*

mise à jour le 17 décembre 2014

Laboratoire GRePS (EA 4163)
Institut de Psychologie – Université Lyon 2
Bâtiment V (1er étage)
5 avenue P. Mendès-France
69676 – Bron (France)

Actualités

Le dialogue avec le terrain, une source de renouvellement dans les recherches en SHS en santé ?
13ème CIRS 2016 (Marseille) - Présentation-programme
13ème Conférence Internationale sur les Représentations Sociales (2016)
Actualités
Avis de soutenance de thèse de doctorat de Sylvain Dernat